پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سوال برخی از دوستان اینه که ایا میشه بلدرچین ها رو در خانه پرورش داد.

باید بگم که اگر مکان مورد نظر را سراغ داشته باشید

پبلدرچین ها رو در هر مکانی می توان پرورش داد. 

این سوال اولین و مهم ترین سوال هر کسی است که می خواهد پرورش بلدرچین را شروع نماید. جواب این سوال خوشبختانه مثبت است ولی این کار را تحت شرایطی می توان انجام داد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

برای پرورش بلدرچین در خانه ، اولین شرط مهم داشتن مکان است، این مکان می تواند در زیر زمین، حیاط پشتی، پشت بام و خود حیاط منزل باشد. شما می توانید برای بلدرچین ها قفس دست ساز درست کنید و آنها را برای جفت گیری و تخم گذاری درون قفس قرار دهید، درست مانند کبوتر. فقط باید به این نکته توجه نمایید که در صورت گرم شدن یا سرد شدن زیاد هوا باید آنها را به مکانی سر پوشیده و دارای بخاری یا کولر منتقل کنید چون امکان سرماخوردگی و گرمازدگی  و در نتیجه تلفات وجود دارد.

اگر قصد پرورش بلدرچین در پشت بام و یا حیاط خانه را دارید، باید برای آنها قفس تهیه نمایید چون بلدرچین ها قادر به پرواز و فرار هستند. هم چنین در قفس آنها باید دانخوری و آبخوری وجود داشته باشد. شب ها برای اینکه خواب راحتی داشته باشند می توانید بر روی قفس انها پرده بکشید. لطفا توجه فرمایید که بلدرچین ها پرندگانی حساس هستند و با صدا های دلخراش و ترسناک دچار استرس شده و سرعت رشد و تخم گذاری آنها را کاهش خواهد داد.

اگر در نزدیکی محل شما صدای سگ شب ها زیاد است و یا اینکه خانه تان نزدیک خیابان است و صدای ناهنجار بوق ماشین ها دائما به گوش می رسد. بهتر است آنها را در مکانی سر بسته مانند زیر زمین خانه یا انباری بلا استفاده پرورش دهید چون با این کار از میزان صدا کاسته خواهد شد و در برابر سرما و گرما نیز تا حد زیادی محفوظ خواهند ماند.

در زمان پرورش بلدرچین در خانه معمولا به ازای هر بلدرچین یک متر مربع فضا در نظر گرفته می شود. و به ازای هر 20 بلدرچین یک آبخوری و یک دانخوری قرار داده می شود. هم چنین برای جلوگیری از انواع بیماری ها بهتر است فضولات بلدرچین ها را هر دو الی سه روز تمیز کنید، مرتبا آب و غذای تازه در اختیار آنها قرار دهید و دانخوری و آبخوری آنها را روزانه بشورید.

دمای مناسب برای محیط زندگی بلدرچین ها بین 22 الی 26 درجه می باشد، برای جلوگیری از بیماری ها بهتر است این دما رعایت شود. هم چنین جوجه بلدرچین ها تا یک هفته پس از تولد باید در دمای 37 درجه و نور 24 ساعته قرار گیرد، بهتر است بدین منظور از لامپ مادر مصنوعی استفاده کنید و آنها را تا سن دو هفتگی در یک مکان جداگانه قرار دهید چون تغذیه، دما و نورسانی آنها با بلدرچین های بالغ متفاوت است

هنگام پرورش بلدرچین در خانه برای راحتی بلدرچین ها و کمک به آرامش آنها بهتر است مقداری یونجه یا کاه در کف قفس بریزید تا هنگام تخم گذاری، خستگی و یا نیاز به خواب بر روی آن بخوابند.


منبع این مطلب

پرورش بلدرچین در خانه

  • حسن بیگی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب از وبلاگ پرورش بلدرچین می خواهیم شما را با نکات مهم در مورد تغذیه بلدرچین ها آشنا کنیم، لطفا ادامه مطلب  را به صورت کامل مطالعه فرمایید تا خدایی نکرده برای بلدرچین های شما مشکلی پیش نیاید. 

برای اینکه یک بلدرچین خوب پرورش دهید، نیاز است که بهترین غذا ها را برای او تهیه نمایید و این غذا باید شامل انواع مواد معدنی و ویتامین ها باشد. بویژه در مورد جوجه ها باید این مورد رعایت شود چون هر گونه کمبود در مواد معدنی مانند فسفر، روی و کلسیم بسیار حساس بوده و باعث عقب ماندگی، کمبود وزن، عدم رشد پرها و مشکلات تنفسی در آنها میشود. در چند روز اول می توانید با مخلوط کردن مولتی ویتامین ها در آب آشامیدنی انها این کمبود را برطرف کنید. در مورد پرنده بالغ نیز باید این مورد رعایت شود. هر پرنده بالغ در روز ۲۵-۳۵ گرم غذا مصرف می کند.
معمولا برای بلدرچین ها دان های مخصوصی بسته به نوع گوشتی یا تخم گذار بودن آن تهیه می شود، که شما می توانید با کمک گرفتن از یک متخصص فرمولاسین آن را به دست آورید یا دان ها را از مراکز معتبر تهیه نمایید.

کیفیت تغذیه پرنده بر میزان تخم گذاری او تاثیر بسزایی دارد، سعی کنید غذای بلدرچین ها را از مراکز معتبر تهیه کنید. تا از کیفیت آن مطمئن باشید. دان های مصرفی بلدرچین را خودتان نیز میتوانید تهیه کنید البته این کار نیاز به تخصص دارد، اگر متخصص آشنا دارید می توانید فرمولاسیون دان بلدرچین را از او تهیه نمایید


منبع: پرورش بلدرچین

  • حسن بیگی
  • ۰
  • ۰

اکثر مطالب این وبلاگ با چگونه شروع خواهد شد و دلیل آن راهنمایی صادقانه این وبلاگ است.

در این مطلب هم به شما آموزش خواهیم داد که چکونه محصولات بلدرچینی خود را که حاصل دست رنج شماست .در بازار بفروشید. 

قطعا اولین راهکاری که به ذهن شما خواهد رسید، بازاریابی مغازه به مغازه خواهد بود ولی آیا شما وقت کافی برای بازاریابی حضوری را دارید.

بهتر است راه اینترنتی را انتخاب کنید. سایت های درج آگهی مانند دیوار و شیپور و ایستگاه می تونند مشتریان زیادی را برای شما جذب کنند. 

پس از اینکه از اینترنت جواب نگرفتید، می توانید یک یا چند بازاریاب حرفه ای استخدام کنید و برای آنها پورسانت یا همان درصدی از فروش را تعیین کنید، هر چه این درصد بالاتر باشه احتمال اینکه افراد بیشتری با شما همکاری کنند بالاتر خواهد بود. 


منبع :

chicken-device.ir

  • حسن بیگی