پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سلام خدمت شما دوستان عزیز

یکی از مهم ترین سوالاتی که هر کسی قبل از شروع پرورش بلدرچین از خود خواهد پرسید، توجیه اقتصادی ان است. قطعا شروع هر کسب و کاری ریسک خواهد داشت و در هر حالت کلی می توان گفت که معایب و مزایای خود را دارد. 

کار پرورش بلدرچین نیز از جمله کارهایی است که سود بالایی برای شما خواهد داشت، به شرطی که از پرنده ها مراقبت کنید تا دچار بیماری نشوند و واکسن های لازم را در مواقع ضروری به آنها تزریق کنید. 

 

مشکلات سر راه پرورش بلدرچین

از جمله مهم ترین مشکلات تهدید کننده پرورش بلدرچین، بیماری و تلفات پرنده ها و عدم وجود بازار است که برای رو به رو نشدن با این مشکلات، پیشنهادات زیر را برای شما داریم:

 

الف - استفاده از مولتی ویتامین و واکسن ها 

ب - استفاده از تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مناسب

ج - جلوگیری از ورود حشرات، موجودات و پرنده های موذی به داخل سالن

د - جداسازی پرنده های بیمار از پرنده های سالم

هـ - استفاده از اب و غذای سالم و تازه

و - سرکشی مداوم به پرنده ها 

 

هم چنین برای یافتن بازار مربوط به تخم و گوشت بلدرچین ها می توانید از سایت های اینترنتی مانند دیوار و شیپور استفاده کنید و با استخدام بازاریاب می توانید کسب و کار خود را رونق دهید.

 

اگر دو نکته فوق را رعایت کنید حتما در کار پرورش بلدرچین به موفقیت خواهید رسید و می توانید کسب و کار خود را نیز در اینده گسترش دهید. 

  • حسن بیگی
  • ۰
  • ۰

Image result for ‫بلدرچین‬‎

 

کریم ذوالفقاری روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افرادی که بخواهند در استان تهران به این کار روی آورند تسهیلات مناسب بانکی ارائه و دولت نیز آن‌ها را در این امر پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۶ هزار تن گوشت بلدرچین در کشور تولید می شود که حدود ۲۵ درصد آن به استان تهران تعلق دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: تهران پس از استان یزد دومین استان قطب تولید بلدرچین در کشور است و تلاش داریم تولید بلدرچین را در تمامی شهرستان های استان تهران فعال کنیم.

وی ادامه داد: ۵۲ زنجیره تولید بلدرچین اعم از جوجه کشی و پروارداری در کشور فعال است که ۵ زنجیره و حدود ۱۰ درصد زنجیره تولید آن در این استان تهران است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: پرورش بلدرچین به دلیل بالا بودن میزان تخم‌گذاری، سرعت بالای رشد و کوتاهی فاصله بین نسل‌ها، صنعتی سودآور است.

بلدرچین‌ پرندگانی پرطاقت، نیرومند و مقاوم هستند و می‌توانند در گستره وسیعی از مناطق با آب و هوای گوناگون رشد و تولید مثل کنند که این توانایی ناشی از قدرت سازگاری بالای آن‌ها با شرایط گوناگون محیطی است.

 

 

  • حسن بیگی