پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

  • ۰
  • ۰

در این مطلب از وبلاگ پرورش بلدرچین می خواهیم شما را با نکات مهم در مورد تغذیه بلدرچین ها آشنا کنیم، لطفا ادامه مطلب  را به صورت کامل مطالعه فرمایید تا خدایی نکرده برای بلدرچین های شما مشکلی پیش نیاید. 

برای اینکه یک بلدرچین خوب پرورش دهید، نیاز است که بهترین غذا ها را برای او تهیه نمایید و این غذا باید شامل انواع مواد معدنی و ویتامین ها باشد. بویژه در مورد جوجه ها باید این مورد رعایت شود چون هر گونه کمبود در مواد معدنی مانند فسفر، روی و کلسیم بسیار حساس بوده و باعث عقب ماندگی، کمبود وزن، عدم رشد پرها و مشکلات تنفسی در آنها میشود. در چند روز اول می توانید با مخلوط کردن مولتی ویتامین ها در آب آشامیدنی انها این کمبود را برطرف کنید. در مورد پرنده بالغ نیز باید این مورد رعایت شود. هر پرنده بالغ در روز ۲۵-۳۵ گرم غذا مصرف می کند.
معمولا برای بلدرچین ها دان های مخصوصی بسته به نوع گوشتی یا تخم گذار بودن آن تهیه می شود، که شما می توانید با کمک گرفتن از یک متخصص فرمولاسین آن را به دست آورید یا دان ها را از مراکز معتبر تهیه نمایید.

کیفیت تغذیه پرنده بر میزان تخم گذاری او تاثیر بسزایی دارد، سعی کنید غذای بلدرچین ها را از مراکز معتبر تهیه کنید. تا از کیفیت آن مطمئن باشید. دان های مصرفی بلدرچین را خودتان نیز میتوانید تهیه کنید البته این کار نیاز به تخصص دارد، اگر متخصص آشنا دارید می توانید فرمولاسیون دان بلدرچین را از او تهیه نمایید


منبع: پرورش بلدرچین

  • ۹۷/۰۹/۱۵
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی