پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در این مطلب از وبلاگ پرورش بلدرچین می خواهیم شما را در مورد شایع ترین بیماریهای بلدرچین ها آگاه سازیم، زیرا اگاهی از علایم بیماری های بلدرچین ها در افزایش موفقیت در پرورش بلدرچین بسیار تاثیر گذار خواهد بود. 


بیماری نیوکاسل در بلدرچین

گزارش هایی از شیوع طبیعی بیماری های بلدرچین که یک نمونه شایع آن نیوکاسل است که در گله های بلدرچین وجود دارد. دو محقق اظهار داشتند که بلدرچینها نسبت به ماکیان حساسیت کمتری به نیوکاسل داشته اند و این بیماری به ندرت در بلدرچینها تشخیص داده شده است. با وجود آنکه بیماری نیوکاسل به شکل بومی (اندمیک) در ماکیان هنگ کنگ وجود دارد و بلدرچینها در آنجا در مقیاس بزرگی پرورش می یابند، عفونت طبیعی ناشی از NDV از مدتها قبل دیده نشده است. این محققین همچنین اظهار داشته اند از آنجا که تعدادی از پرندگان وحشی به شکل تحت بالینی بیماری نیوکاسل مبتلا شده و حاملین فاقد نشانه های بیماری ND هستند، بنابراین ممکن است بلدرچینها نیز تحت شرایط محیطی خاص به عفونت تحت بالینی بیماری نیوکاسل مبتلا شوند.


بیماری آنفوانزا در بلدرچین

یکی از بیماری های بلدرچین که گزارشهای زیادی درباره شیوع طبیعی بیماری آنفلوانزا ناشی از سویه های تیپ A و C در بلدرچینها وجود دارد. نکته جالب توجه آن است که تیپ C ویروس آنفلوانزا در میزبانی غیر از انسان شناسائی نشده است. تلفات ناشی از شیوع بیماری آنفلوانزا غالبا بالا و از ۱۰ تا ۸۰ درصد متغیر می باشد. این بیماری در پرندگان جوان نسبت به پرندگان مسن تر از شدت بیشتری برخوردار است. در کالبد گشائی بلدرچینهای تلف شده، تراکئو برونشیت کاتارال، رینوسینوزیت و پرخونی ریوی و تورم روده ای کاتارال مشاهده شد.
معمولا تشخیص این بیماری بر اساس تلقیح بافت آلوده به خصوص نای و شش ها به داخل حفره آلانتوئیک تخمهای جنین دار ماکیان می باشد. جنین ها ظرف ۳ یا ۴ روز تلف شده و مایع آلانتوئیک آنها گلبولهای قرمز خون ماکیان را منعقد می کند. وجود ویروس آنفلوانزا را می توان با آزمایش تایید نمود. انجام آزمایش های CFT و ELIDA بر روی سرم پرندگان مبتلا ارزشمند بوده و در تشخیص بیماری پرندگان واکسینه نشده کمک می نماید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلدرچین ها به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://chicken-device.ir/blog/پرورش-بلدرچین/


  • حسن بیگی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب از وبلاگ پرورش بلدرچین شما را با نحوه شروع بکار پرورش بلدرچین آشنا خواهیم ساخت؟


1- برای پرورش بلدرچین باید حتما به این پرنده علاقه داشته باشید


2- دومین شرط مکان می باشد، برای شروع به کار پرورش بلدرچین حتما باید مکانی را در زیر زمین، پشت بام یا حیاط خانه خود داشته باشید


3- سومین شرط، داشتن وقت کافی جهت رسیدگی به بلدرچین ها، تغذیه ، نظافت و ... می باشد.


برای آگاهی از لوازم مورد نیاز برای پرورش بلدرچین می توانید منتظر مطالب بعدی باشید یا از مطالب وب سایت زیر استفاده نمایید.


پرورش بلدرچین

  • حسن بیگی