پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

  • ۰
  • ۰

یکی از مواردی که هر کسی از مرغ هاش انتظار داره، تخم گذاشتنه ! همه انتظار دارن مرغ هی براشون تخم بزاره ! اما این مورد به همین راحتی محقق نمیشه و نیاز به مهیا کردن شرایط داره. در این پست شرایط کلی رو برای اینکار توضیح میدم که همه حاصل سالها تجربست .

شرایط تخم گذاشتن مرغ :

سن مناسب :

اولین شرط اساسی رسیدن مرغ به سن مناسب تخم گذاری هست. این سن از 5 ماهگی به بالا صورت میگیره . این مورد ممکن است در طیور با نژاد مختلف کمی اینور اونور باشه ولی در کل همین حدودا همشون تخم میزارن . اگه مرغ شما سنش از این مقدار رد شده و هنوز تخم نزاشته بدونید که یه جای کار مشکل داره و باید اون مشکل رو رفع کنید .

تغذیه :

تغذیه از مهمترین مواردی هست که باید به اون توجه کنید. تغذیه مرغ تخم گذار باید دارای کلسیم بالایی باشه تا پرنده بتونه پوسته ی مناسب رو برای تولید تخم ایجاد کنه و گرنه امکان داره که تخم های بدون پوسته یا تخم هایی با شکل و شمال عجق وجق براتون بازره ! این مورد رو حتما توجه کنید و وقتی که تخمی که میزاره شکل عجیبی داشت و یا بدون پوسته بود استوریش نکنید که وای مرعم همچین تخمی گذاشته ! این نوع تخم گذاشتن نشان از شرایط بد نگهداری هست و باید جبران کنید وگرنه پرنده همیشه همچین مدل تخم میزاره !

استفاده از جیره های مخصوص مرغ تخم گذار بهترین شرایط رو برای پرنده بوجود میاره ولی اگه اونم در دسترس نبود و خودتون مواد لازم رو براش درس میکنید از کف دریا یا پودر صدف در برنامه غذاییش استفاده کنید تا میزان کسری کلسیم به مرور از بین بره . استافده از تزریق امپول و یا استفاده از قطره مخصوص کلسیم هم می تونه این مورد رو تسریع بده و کمک زیادی بهتون بکنه .

محیط نگهداری :

محیط نگهداری اگه از نظر بهداشتی مشکل داشته باشه سبب ایجاد بیماری های گوارشی در پرنده میشه . از طرف دیگه این نوع محیط ها در افزایش سرعت انتقال بیماری ها هم تاثیر بسیاری داره و میتونه بر سلامت پرنده هم علاوه بر میزان تخم گذاری تاثیر نامطلوبی بزاره .

همینطور محیط نگهداری نباید محیطی پر استرس باشد . برخی از دوستان در کنار طیور از سگ هم نگهداری میکنند . توجه شود که سگ دنبال طیور نیفتد تا میزان استرس طیور افزایش پیدا نکند .

 

  • ۰۰/۰۳/۲۴
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی