پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستگاه های جوجه کشی دارای شانه های مختلفی هستند و جالب است بدانید که چندین نوع شانه داریم و هر کدام نیز دارای خوبی ها و بدی های خاص خود هستند، تنها یکی از مواردی که در خوب یا بد بودن شانه دخالت دارد، قیمت شانه جوجه کشی است. اما به جز آن موارد زیادی وجود دارند که توی این پست می خواهیم به اونا اشاره کنیم.

 

1- شانه های حفره ای 

این شانه ها بیشتر در دستگاه های جوجه کشی قدیمی دیده میشه و دارای حفره هایی هستند که تخم ها در داخل اونا قرار می گیره ، با توجه به اینکه احتمال افتادن تخم ها از روی اونا است و برای هر تخمی باید شانه مخصوص به اون رو تهیه کرد. بنابراین از طرفداران این شانه جوجه کشی هم کم شده 

 

2- شانه شاخگی 

این شانه ها تقریبا مانند شانه های حفره ای عمل می کنند و برای هر نوع پرنده ای باید شانه هم اندازه با تخم رو خریداری کرد اما مزیت شانه های شاخکی نسبت به نمونه بالا در وجود شاخک های نگهدارنده تخم هستش که مانع از افتادن اونا میشه . معمولا در ایزی باتور های 1 و 2 از این شانه ها استفاده میشه 

 

3- شانه های غلتکی 

این شانه ها تازه به بازار ایران راه پیدا کرده و ایزی باتورهای 3 و 4 مجهز به اینا هستند. شانه های غلتکی برای هر نوع تخمی کاربرد داره و نیازی به خرید چندین شانه نیست. از همون برای جوجه کشی تخم های مختلف می تونید استفاده کنید. تخم ها بر روی این شانه ها به صورت 360 درجه چرخش دارند و راندمان بسیار بالایی خواهند داشت. 

 

4- شانه های همه کاره 

این شانه ها جدیدترین شانه مورد استفاده در دستگاه های جوجه کشی بزرگ و صنعتی اسکندری و سایر برندهای معتبر مانند آرکام  است. با استفاده از یک شانه از انواع تخم ها می توانید جوجه کشی کنید و نیازی به خرید جداگانه سبد هچر نیز نیست. با استفاده از شانه های همه کاره هزینه های شما به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

  • حسن بیگی