پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

  • ۰
  • ۰

 

خب همانطور که می دانید روش های مختلفی برای پرورش بلدرچین هستش که معمولا به سه روش پرورش داده میشه و ما در این مقاله به اختصار مزایا و معایب هر کدوم از این روش ها رو بررسی خواهیم کرد و شما را برای شروع کار پرورش بلدرچین راهنمایی خواهیم کرد.

 

روش اول - پرورش بلدرچین تخمگذار

در این روش هدف پرورش دهنده تولید تخم خوراکی از بلدرچین است. معمولا با خرید قفس های مکانیزه و تعداد زیادی بلدرچین ماده و بالغ این کار قابل انجام است.

پرورش دهنده یا جوجه بلدرچین ماده میخره و یا بلدرچین بالغ و ماده آماده تخم گذاری میخره که معمولا 40 روزه هستن و اونا رو داخل قفس مکانیزه میندازه و شروع میکنه به تغذیه اونا و برداشت تخم . درآمد این روش فروش تخم بلدرچین هستش.

 

روش دوم - پرورش بلدرچین گوشتی

این پرورش دهنده هم جوجه های چند روزه بلدرچین رو میخره و اونا رو گوشتی میکنه و در 45 روزگی اونا رو میفروشه ، در واقع سود پرورش دهنده در فروش بلدرچین های گوشتی هستش بنابراین هر چه قدر در خرید تغذیه دقت کنه و هزینه کمتری بکنه ، سود نهایی اون بیشتر میشه

برخی از پرورش دهنده ها هم از دستگاه جوجه کشی استفاده می کنند یعنی تخم نطفه دار بلدرچین رو میخرن و اونا رو تبدیل به جوجه میکنه و جوجه ها رو بزرگ میکنه و میفروشه ، این روش سودش خیلی بیشتر از روش های قبلی هستش.

 

روش سوم - فروش تخم نطفه دار

در این روش پرورش دهنده بلدرچین های نر و ماده بالغ رو با هم پرورش میده و در واقع از جفت گیری بلدرچین ها ، تخم نطفه دار به دست میاره 

درآمد این روش هم فروش تخم نطفه دار بلدرچین هستش، به دو روش پرورش در بستر و پرورش در قفس امکان پرورش بلدرچین های مولد وجود داره و باید شرایط جفتگیری و تخم گذاری بلدرچین ها رو آماده کرد تا بتوان تخم های نطفه دار با کیفیت و بیشتری به دست آورد. 

  • ۹۹/۱۰/۲۹
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی