پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

پرورش بلدرچین

آموزش پرورش اصولی بلدرچین تخم گذار و گوشتی

  • ۰
  • ۰

ساخت قفس بلدرچین آن هم به صورت مکانیزه یکی از  روش هایی است که تاثیر زیادی در افزایش درآمد شما و سلامت بلدرچین های شما خواهد داشت چون بلدرچین جزو پرنده هایی است که در یک مکان کوچک هم می توان آنها را پرورش داد. بلدرچین ها با اینکه در برابر سر و صدا و بیماری ها حساس هستند، اما با رعایت موارد بهداشتی در مکان پرورش و استفاده از مواد غذایی تازه می توان از بیمار شدن آنها جلوگیری کرد. با اینکه می توانید قفس های مخصوص بلدرچین ها را بخرید، اما اگر فردی فنی هستید و ابزار های لازم را در اختیار دارید  می توانید به سادگی اقدام به ساخت قفسی مناسب برای این پرنده بکنید. پس پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با آموزش رایگان ساخت قفس بلدرچین همراه ما باشید.

 


چند نوع قفس بلدرچین وجود دارد؟

انواع قفس بلدرچین

برخی از پرورش دهندگان تمایل دارند، بلدرچین ها را در کف سالن و یا در کف حیاط پرورش دهند. اگر میخواهید پرورش در بستر را پیاده کنید، بهترین راه حل پرورش در سالن خواهد بود چون دیگر نیازی به ساختن قفس نیست. اما اگر تمایل به پرورش بلدرچین ها به صورت مکانیزه دارید که بیشتر برای بلدرچین های تخمگذار صورت می گیرد، حتما با آموزش ادامه مطلب همراه باشید، در ادامه مطلب نحوه ساخت قفس مکانیزه برای بلدرچین های تخمگذار توضیح داده شده است. 

 


 

ملزومات لازم برای ساخت

ملزومات لازم برای قفس بلدرچین

با توجه به اینکه بلدرچین ها از میزان تخم گذاری بالایی برخوردارند، بنابراین پرورش آنها در قفس های مکانیزه ضمن افزایش بهداشت محیطی و صرفه جویی در هزینه های شما، منجر به افزایش تخم گذاری بلدرچین ها و در نتیجه افزایش درآمد شما خواهد شد. مواد اولیه زیر برای ساخت قفس بلدرچین مکانیزه لازم خواهند بود، سعی شده از ساده ترین و ارزانترین مواد اولیه استفاده شود.

 

  1.  چوب یا ورق های گالوانیزه برای ساخت چارچوب کلی
  2. پروفیل های فلزی یا میلگرد برای ساخت شاسی قفس
  3. توری فلزی برای ساخت کف قفس
  4. لوله پلیکا برای ساخت دانخوری
  5. حلبی یا گالن بریده شده برای ساخت سینی تخم ریز و سینی فضولات
  6. لوله pvc برای آبرسانی
  7. آبخوری نیپل
  8. دستگاه جوش
  9. پیچ
  10. دریل
  11. متر

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید:

https://chicken-device.ir/blog/ساخت-قفس-بلدرچین/

  • ۹۸/۰۶/۱۰
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی